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三井の調査研究から(2000年代まで) MITSUI's RESEARCH WORKS in the 1990s and 2000s

☆「最近の」としながら、もう20年近く前でとどまっております。その後、論文等の公開方法が変わってきたせいもありますが、「最近の」はまるで嘘なので、いったん「2000年代まで」とし、その後のものはあらためてリンクを編纂します。



 中小企業の産学連携とその課題 Collaborations between SMEs and academia
 「コミュニティビジネス」のひらく可能性 The future society supported by "Community businesses"
 地域インキュべーションと企業間ネットワーク推進の総合的研究
 − 科研費基盤研究(B)(1)研究成果報告書
Research Report on Regional Incubation and Inter-firm Networking
 商店街活性化戦略と外部資源活用 Revitalising shopping centres by exploiting outside resources
 21世紀の日本産業とサプライヤシステムのあり方
 −自動車工業サプライヤ中小企業の動向を中心に
Japanese supplier system in the 21st Century
 中小企業における世代交代と次世代経営者の育成 Business transfer in SMEs and entrepreneurs' career development
 21世紀の中小企業とビジネス・エシックス Business ethics and SMEs in the 21st Century
 新しい創業の実態 −女性と中高年起業家の研究 Female and the third age entrepreneurship in the 1990s
 開発型企業の「市場戦略」 Marketing strategy for challenging SMEs
 企業家と創業支援策
 (改訂版)
Entrepreneurship and its promoting policy (revised ed.) (URL変更)
 「創業」と「エンタープライズ・カルチャー」の研究'Enterprise culture' and new start-ups (revised ed.)
 論稿「中小企業政策の『大転換』? −『中小企業の不利の是正』の問題を中心に」
 再録
A Great U-turn of the SME policy in Japan? Advocating necessary intervention in the disavantaged position of SMEs (URL変更)
 論稿「今日の英国中小企業政策」」
 再録
British policies for SMEs in the late 1990s - An overall perspective and the 'late payment' issue
 論稿「中小企業研究の『貿易収支』と『グローバリゼーション』考」
 再録
An academic balance sheet for Japanese SME studies and their residuals in the global context
 論稿「New product development and marketing strategies in SMEs: Japanese experience in the 1990s」
 サマリー
New product development and marketing strategies in SMEs: Japanese experience in the 1990s (URL変更)
 97年冬、三井の駆け足欧州調査旅行記 a winter visit to Europe (URL変更)