●シルクスクリーン版画工房/STUDIO UDONGE[スタジオウドンゲ]1 HOME
〒252-0344
TEL&FAX 042-748-4786
工房主宰/渡部広明
e-mail address bebehiroaqki@gmail.com
版画作品制作依頼、見積もり、コラボレーション、工房見学、SILKSCREEN SEMINAR/シルクスクリーン教室 などなんでも相談に応じます。
連絡ください。
Anything such as a print work production request, an estimate, collaboration,
a visit to studio, an SILKSCREEN SEMINAR/ silkscreen classroom guides you;
please contact it
1. [シルクスクリーンによる版画制作、出版、販売]
作家、画廊等からの 版画制作依頼により、作家と工房スタッフとのコラボレイション (共同作業)による版画制作から、様々な方法で、オリジナルな版画を制作します。 原画 (油絵や水彩画などの)から版をおこして版画を製作したり、シルクスクリーン のオリジ ナルな技法で版画を制作します。基本的には、シルクスクリーンの写真製版 による製版で版を作り半自動の刷り代で1色ずつ刷り上げていき版画を仕上げます。 作品のエディションから、版画集の制作、出版、タトー制作、モノタイプの版画制作、 版種の違うものと の併版による版画制作等のあらゆる版画制作を実現 したいと思います。 版画という概念をこえた制作も積極的に試みたいと思います。
一方で、自身(渡部広明)の版画制作と発表を継続して実現していきたいと思っています。
1. [Print production by the silkscreen, publication, sale]
By the print production request from a writer, an art gallery, I produce an original print by various methods from print production by the collaboration (collaboration) with a writer and the studio staff.
I raise a printing block from the original picture (such as oil painting or the watercolor) and produce a print and produce a print in original technique of the silkscreen. I make a version with plate-making by the phototype process of the silkscreen and print off by one color for the automatic printing charges for and a half and finish a print basically.
From the edition of the work, I produce the production of the collection of prints, publication, tattoo production, the print of the monotype,
I want to realize every print production I put it together, and to produce a print by the version with the different thing of the version class.
I want to try the production that was beyond a concept called the print positively.
On the other hand, I continue print production and the announcement of own (Hiroaki Watanabe) and want to come true.
2.[工房で制作した主な作家、作品]
谷口昌之版画集「イブ5題」
谷口昌之版画集/萌
谷口昌之版画集/象
アイオー版画作品
エムナマエ版画作品
鈴木英人版画作品1992〜30数点
太田久代版画作品1998〜
キース・レイノルズ版画作品
品川工版画作品6点
飯盛雅子版画作品30点以上
児玉幸雄版画作品
渡辺豊重版画作品集
渡部広明版画作品、版画作品集
[渡部広明作品展]
3.[版画製作代]
[Printmaking charges]
作品により制作代は、一様に決められませんが、基本的には、 ●用紙代---------どんな用紙にするのか。 限定部数などの刷る枚数が何枚か。 ●写真製版代------ 刷る色の大きさと色数により版の大きさと版数 ●ポジフィルム代---色数によりポジフィルムを制作 ●刷り代----------刷る色の大きさ,用紙の大きさ、インクの種類 制作日数 難易度(ベタ色の表現なのか、網点などの階調表現なのか) ●校正刷り代 をベースに制作依頼者と柔軟に相談して決めています。 The production charges are not decided equally by a work, but are basic, ● What kind of paper do you do paper charges - - - - - - - - - on? How many is the number of number of sheets to print such as the attributive number of copies? ● Size and the number of for phototype process charges - - - - - - by size and the color number of colors to print the versions ● I produce positive film by a positive film charges - - --colored number ● The size of the printing charges - - - - - - - - - - color to print, size of the paper, a kind of the ink The production days A degree of difficulty(Is that it is all over-colored expression gradation expression of net points?) ● Proofsheets charges I talk with a production client to a base flexibly and decide.
シルクスクリーン版画制作の総てのプロセスの組み立てと版下、製版、刷りの総べての作業から、
より良い作業環境と、より質の高い作品制作をめざして努力しています。いつでも新しい気持ちで作品
と作家に出会いたいと思っています。よろしくお願いします