In 2005, I want to introduce our work and work as of September.
I preside over a print studio of the silkscreen and produce the print of own mainly on print production by the requests such as a writer or the art gallery and announce it and usually perform a workshop of the silkscreen.
Other than the artwork that a studio became the subject, I do the work of the illustrations such as the graphic design such as a catalogue or the poster, design works such as the editorial design, the children's book mainly on the binding of the book.
I stopped the work of the assistant in the Okabe print studio of the
silkscreen and I presided over a studio independently and passed for 20
several years. The form of the one which wanted to make such a work which
such a work wanted to do, and made trial and error, and was seen in the
studio fig think now. During this time, I expressed the vision that I looked,
and was opened in the world through various works and work and seem to
have come true. The work seems to express a mental phenomenon through the
body as the world and a trial of the states of the self. A work and work
enter like air and wind, water and join, and I regain real value and feeling
of material, and life sympathizes with an everyday fantasy as a living
entity living in the thing which there is synchronically and wants to regain
rhythm to sympathize with.
In fact, contemporary art itself is a fantasy called the present age and chaos itself, and someone in the backside is asked, but it breathes in micro-cosmos called the at the same time everyday life and work. I choose one thread and can pile it up one by one only by weaving it concretely diagonally.
I choose one piece of paper and make it and pull one line and picture the
point of the one and paint with one color of color and picture it and print
it, and make the work of the one. Make one book. I bring up one kind. It
is a thing with it is very simple, and there is it, and it is concrete,
and there is power, and being a minimum. I convey making it, designing
it, it to express
Interlace the element which is digital on the skill of the handwork to
be able to put in the information-oriented society where wants to interweave
an invisible thing in complicatedly of inner で ディープ and knowledge
and wisdom, a sense that is visual in a primitive in a pop, and want to
develop work positively; thank you very much
Studio udonge
The sponsorship
Hiroaki Watanabe
2005年、9月現在、私達の仕事と作品を紹介したいと思います。
通常は、シルクスクリーンの版画工房を主宰し、作家や画廊等の依頼により版画制作を中心にして、自身の版画を制作、発表したり、シルクスクリーンのワークショップを行ったりしています。
工房が主体になったアートワークのほかに、本の装丁を中心に、カタログやポスターなどのグラフィックデザイン、エディトリアルデザインなどのデザインワーク、児童書などの挿し絵の仕事をしています。
シルクスクリーンの岡部版画工房での助手の仕事をやめ、独立して、工房を主宰して20数年経ちました。こんな仕事がしたい、こんな作品を創りたいと思い試行錯誤して見えてきた一つの形がスタジオウドンゲでの現在なのだと思います。この間に、見つずけてきた世界にひらかれているヴィジョンは、様々な作品や仕事を通して表現、実現してきたようにも思えます。作品は、世界と自己の有り様の試みとして身体を通したメンタルな事象を表しているようにも思えます。作品と仕事が、空気や風、水のように入り混ざり日常の幻想にリアルな価値と物質感を取り戻し、共時的に命あるものを生きる生命体として共感し、共鳴するリズムを取り戻したいと思います。
実は、現代美術そのものが現代という幻想と混沌そのものであって、その裏側にあるなにものかが問われるのですが、それは、同時に、日々の、日常の生活と仕事というミクロなつながりの中で息ずいていて、一本の糸を選び一つ一つタテ、ヨコ、ななめに具体的に織りなす事でしか積み重ねていけないと思います。
1枚の紙を選んだり、作ってみたり、1本の線を引くこと、1つの点を描いたり、1色を塗ったり、描いたり、刷ったり、一つの作品を創ること、一冊の本を創ること、一粒の種を育てること。とてもシンプルでいて、具体的で、力があり、ミニマムな事ともの。それを創る事、それをデザインする事、表現する事、それを伝える事。
ポップでプリミティブでビジュアルなものとインナーでディープの見えないものとを複雑に織り込んでみたい。
情報化社会の中における手仕事の技と知識と知恵、センスの上にデジタルな要素を織りまぜて、積極的に仕事を展開していきたいと思っています。
どうぞよろしくお願いします。
スタジオウドンゲ主宰/渡部広明
HOME