本ページはUOAssistのリリース元、Tugsoft, Inc.殿の 隠しページの内容を 無断で翻訳、公開しています。その為、以下の内容にご注意ください。
Some of the UOAssist information and features can be accessed by third party tools.
UOAssistの情報と機能のいくつかをサードパーティーツールからアクセスすることが出来る。
Here is the information to help you integrate with UOAssist.
ここにUOAssistを拡張するために便利な情報を載せる。
Messages that UOAssist will process (WM_USER = 0x0400 or 1024)
UOAssistが処理するメッセージ (WM_USER は 0x0400または1024で定義される)
Request Data (WM_USER+200)
データ要求(WM_USER+200)
This is used to register your application with UOAssist. Once your application is registered UOAssist will begin sending your application the messages described below.
UOAssistにあなたのアプリケーションを登録するために使用する。一度あなたのアプリケーションが登録されれば、UOAssistは後述するメッセージをあなたのアプリケーションに対し送り始めるでしょう。
Parameters: WPARAM = The window handle where you want messages sent. LPARAM = flags ( 1 = get house notifications, NOTE all notification with a lesser notify value than the house notification will go to all windows that have requested information)Count Resources (WM_USER+201)
リソースのカウント(WM_USER+201)
This will prompt UOAssist to begin counting resources.
UOAssistへリソースのカウントをはじめるように指示する。
UPDATE 7/13/99: currently it will always return 0 - this MAY be changed in the future but for now it will be zero
1999/7/13更新:現在常に0を返す - これは将来変更するかもしれないが今は0である。
Get Coords (WM_USER+202)
座標取得(WM_USER+202)
Gets the current location of the character.
現在のキャラクターの位置を取得する。
Parameters: NONEGet Skill (WM_USER+203)
スキル取得(WM_USER+203)
Gets the current skill level of specified skill.
指定したスキルの現在スキルレベルを取得する。
Parameters: WPARAM = skill number ( 0 based ) LPARAM (when 0 the return will be the 'display' value, when 1 it will be the 'base' value, 2 = get lock value, 3 = get skill name ).Get Stat (WM_USER+204)
ステータス取得(WM_USER+204)
Gets the stat and its related attribute.
ステータスとそれに連動する属性値を取得する。
Parameters: WPARAM = stat to get (str = 0, int = 1, dex = 2, weight = 3, 4 = Max HP, 5 = tithing points)Set Active Macro (WM_USER + 205)
アクティブマクロの設定(WM_USER+205)
Sets the active macro
アクティブマクロを設定する。
Parameters: WPARAM = macro (zero based 0-7)Play macro (WM_USER+206)
マクロ実行(WM_USER+206)
Plays/Stops active macro
アクティブなマクロを実行/停止する。
Parameters: NoneDisplay text (WM_USER+207)
テキスト表示(WM_USER+207)
Displays text on the game screen
ゲーム画面へテキストを表示する。
Parameters: WPARAM loword = color hiword = (0- over characters head 1- system message)Request house/boat information (WM_USER+208)
家/船情報の要求(WM_USER+208)
Requests the information on house(s)/boat(s) in the nearby area.
近辺の家/船の情報を要求する。
Parameters: NoneAdd command line command (WM_USER+209)
コマンドライン命令の追加(WM_USER+209)
Add a command line command to UOAssist. When the user types the command (prefix is '-') you can receive a notification and the parameters the user enters using this feature. For example if you add the command 'broadcast' and the user types in '-broadcast run away' your window will receive a message with 'run away' as the parameters (in a global ATOM).
UOAssistへコマンドライン命令を追加する。ユーザが命令(頭に「-」が付く)が入力されたとき、通知とこの機能を使ってユーザが入力したパラメータを受けることが出来る。例えば、もし命令「broadcast」を追加し、ユーザが「-broadcast run away」と入力すれば、あなたのウィンドウはパラメータとして(global ATOMへ格納された)「run away」を持ったメッセージを受信する。
Get User ID (WM_USER+210)
ユーザIDの取得(WM_USER+210)
You must use send message on this one. It returns a ID that UOAssist can use to identify the user (NOTE: it is not the actual user ID used by the servers). This is used to add a player to your party.
あなたはこのメッセージを送るためにSendMessage()を使用しなくてはならない。UOAssistがユーザの識別に使用可能なIDを返す(注意:サーバによって使われる本当のIDではない)。これはプレイヤーをあなたのパーティーに追加するために使用される。
Returns 0 if no user is logged in or a value if a user is logged into the game.Get Shard Name (WM_USER+211)
シャード名の取得(WM_USER+211)
Returns 0 if no user is logged into the game or if a global atom could not be created.
ユーザがゲームへログインしていない、あるいは、global atomの生成ができなかった場合は0を返す。
Returns a global atom with the shard name in it.You must use SendMessage for this message.
このメッセージを送るためにSendMessage()を使う必要がある。
Add user to party (WM_USER+212)
パーティへユーザの追加(WM_USER+212)
Parameters: WPARAM - User ID obtained from Get User ID message.Returns 0 on success, 1 on error (will not work if a macro is playing) You must use send message if you want the return value.
戻り値:成功時は0、エラー時(マクロ実行中で機能しない)は1を返す。もし戻り値が必要であれば、SendMessage()を使用すべきである。
Get UO window handle (WM_USER + 213)
UOのウィンドウハンドル取得(WM_USER+213)
Parameters: NoneReturns the HWND of the UO window. NOTE - you must use SendMessage to get the correct value.
戻り値:UOウィンドウのHWNDを返す。注意 - 正しい値を得るため、SendMessage()を使用する必要がある。
Get poison status (WM_USER + 214)
毒状態の取得(WM_USER+214)
Parameters: NoneReturns 1 if poisoned or 0 if not poisoned. NOTE - you must use SendMessage to get the correct value.
戻り値:中毒なら1、正常なら0を返す。注意 - 正しい値を得るため、SendMessage()を使用する必要がある。
Set skill lock (WM_USER + 215)
スキルロックの設定(WM_USER+215)
Parameters: WPARAM = zero based skill number, LPARAM = lock direction [0 = up, 1 = down, 2 = locked]Get account identifier (WM_USER + 216)
アカウント識別子の取得(WM_USER+216)
Parameters: None currentlyMessages UOA will send to apps that have registered a valid window
UOAが有効なウィンドウを登録したアプリケーションへ送るメッセージ
Resource Count Finished (WM_USER+301)
リソースカウントの終了(WM_USER+301)
This message is sent when resource counting has finished.
このメッセージはリソースカウントが終了したときに送られる。
Parameters : WPARAM is defined below and LPARAM is the countSpell was attempted (WM_USER+302)
魔法詠唱実施(WM_USER+302)
This message is sent when a spell is attempted. It is not known if the spell will fail or timeout or be cancelled.
このメッセージは魔法詠唱が実施されたときに送られる。魔法が失敗、タイムアウト、あるいはキャンセルされたかどうかは分からない。
Parameters: WPARAM is the spell being cast (1 based)Logon (WM_USER+303)
ログオン
Sent when a character logs into the game
キャラクターがゲームへログインしたときに送られる
Parameters: WPARAM is a character identifier (number value).Magery skill level (WM_USER+304)
魔法スキルレベル(WM_USER+304)
Sent a few seconds after entering game and then whenever the skills window is opened or the skill level changes.
ゲームへ入って数秒後、スキルウィンドウが開かれたり、スキルレベルが変化した際に送られる。
Parameters: WPARAM is set to the whole number of the skill. LPARAM is set to the tenth's.Current Int and Mana Level (WM_USER+305)
現在のINTとマナのレベル
Sent whenever new information is sent from the server.
サーバから新情報が送られるたびに送られる
Parameters: WPARAM has Intel and LPARAM has current mana level.Skill Level (WM_USER+306)
スキルレベル(WM_USER+306)
Sent a few seconds after entering the game and then whenever the skills window is opened or a skill level changes.
ゲームへ入って数秒後、スキルウィンドウオープン時、スキルレベル変化時に送られる。
Parameters: WPARAM is skillnum (0 based). LPARAM is skill level * 10. Meaning if the skill is 19.4 you will get 194Macro Finished (WM_USER+307)
マクロ終了(WM_USER+307)
Send when a macro finishes playing through one pass.
マクロ実行が1パス通して終了した際に送られる。
Logout (WM_USER+308)
ログアウト(WM_USER+308)
Sent when a character logs out of the game.
キャラクターがゲームをログアウトした時に送られる。
Current Max HP and HP Level (WM_USER+309)
現在の最大HPとHPレベル(WM_USER+309)
Sent whenever new information is sent from the server.
新情報がサーバから送られる度に送られる。
Parameters: WPARAM has Max HP and LPARAM has current hit point level. (NOTE this changed 8/2001 because of changes OSI made to how max hp are calculated [no longer str = max hp]).Current Dex and Stamina Level (WM_USER+310)
現在のDEXとスタミナレベル(WM_USER+310)
Sent whenever new information is sent from the server.
サーバから新しい情報が送られる度に送られる。
Parameters: WPARAM has Dex and LPARAM has current stamina level.Add House/boat (WM_USER+311) [You must set flag 1 to get this message]
家/船情報の追加(WM_USER+311)【このメッセージを得るためにはフラグに1を設定する必要がある】
Sent whenever a house comes into update range.
更新範囲に家が現れる度に送られる。
Parameters: WPARAM - X in the loword and Y in the hiword. (x=LOWORD(wParam); y=HIWORD(wParam);)Delete House/Boat (WM_USER+312) [You must set flag 1 to get this message]
家/船情報の削除(WM_USER+312)【このメッセージを受けるためにフラグに1を設定する必要がある】
Sent when a boat moves or is dry docked or disappears (same with house)
ボートが動いたり、陸揚げされたり、腐ったり(家と同じ)したときに送られる。
Parameters: WPARAM - X in the loword and Y in the hiword. (x=LOWORD(wParam); y=HIWORD(wParam);)Facet/land info (WM_USER+313) [You must set flag 1 to get this message]
ファセット/場所情報(WM_USER+313)【このメッセージを得るためにフラグに1を設定する必要がある】
Sent when the client receives information on which facet/world you are on. This happens when you switch facets/worlds and can at other times as well
クライアントがあなたのいるファセット/世界の情報を受信したときに送られる。これはファセット/世界を移動するか、十分に時間が経ったときにおきる
Parameters: WPARAM - 0 = Felucca 1 = Trammel 2 = IlshenarPower hour entered (WM_USER+314)
バーストタイム開始(WM_USER+314)
Sent when the client receives the 'You are in your power hour!' message.
クライアントが「You are in your power hour!」メッセージを受けたときに送られる。
Parameters: None currentlyThis section describes how to integrate with UOAssist for translation of outgoing text. There is currently no way to translate inbound text.
このセクションでは出力テキストの変換のためにどのようにUOAssistを拡張するのかを説明する。現在入力テキストを変換する方法は無い。
UOAssist loads your translation dll and then look for the following functions it will call as needed. All functions are of calling type STDCALL.
UOAssistはあなたの変換DLLをロードし、以下の関数を探し、必要に応じて呼び出す。全ての関数はSTDCALL型呼び出しである。
void TranslateLogin (char * pszName, char *pszShard);Called when entering or exiting the game
ゲームへ入ったり出たりしたときに呼び出される
Parameters:Called when the user types /setup-t in UOAssist. It would be a good idea to at least pop up a message box with your version number ... when this is called even if you don't have any settings for the user to set.
ユーザーがUOAssistに「/setup-t」と入力したときに呼び出される。設定ユーザのための設定すべき項目が無いにも係わらず呼びだされたとき、少なくともあなたのバージョン番号を書いたメッセージボックスだけはポップアップさせることは良いことです。
void Translate (char * pszInText, char * pszOutText, DWORD * pdwOutLength);Called when the user types some text and hits enter unless it is an UOAssist command like /set main
「/set main」のようなUOAssistコマンドで無い限り、ユーザがテキストを入力し、リターンキーを押したときに呼び出される。
Parameters:Functions are accessed via the name so make sure you export them with the names as specified above.
機能は名前でアクセスされ、そして先ほど記述したような名前を持った関数を外部公開していることを確認しなさい。
To get UOAssist to load your dll you must set the following string value in the registry:It should be set to the full path to your dll including the filename. (EX: c:\hotstuff\mytrans\mytrans.dll )
ファイル名を含めたDLLへのフルパスを設定する必要がある。(例:c:\hotstuff\mytrans\mytrans.dll)
UPDATE to getting the UOAssist window. Versions 1.18.5 and later you can look for the window "UOASSIST-TP-MSG-WND" (don't include quotes). That is the name and class of the window. So a simple FindWindow should get the window handle for you easily.
UOAssistウィンドウを得る為のUPDATE。バージョン1.18.5以降、"UOASSIST-TP-MSG-WND"(クウォートは含まない)ウィンドウを探すことが出来る。それは名前とウィンドウクラスです。それは簡単で、FindWindow()は容易にあなたへウィンドウハンドルを取得してくれるでしょう。
Sample C code:
C言語のサンプル:
HWND hUOATPWnd = 0;