Mazer Mayhem readme.txt for XNA (Xbox360 / Windows) ver. 0.14 (C) Kenta Cho 全方位くるくる回るシューティング、'Mazer Mayhem'。 * 遊び方 戦車を操ってボールを破壊してください。 敵弾に当たると戦車は破壊されます。 - 操作方法 o 移動 左スティック (Xbox360コントローラー), 矢印, [WASD] or Num キー o ショット A, B, X or Y ボタン (Xbox360コントローラー), [X] or [.] キー 押しっぱなし o ダッシュ, グレネード, ゲームスタート A, B, X or Y ボタン (Xbox360コントローラー), [X] or [.] キー o 左旋回 左 (Left shoulder) ボタン, 左トリガ (Xbox360コントローラー), [Z] or [,] キー o 右旋回 右 (Right shoulder) ボタン, 右トリガ (Xbox360コントローラー), [C] or [/] キー o ハイパーモード 左旋回、右旋回ボタン/キー同時押しっぱなし o ゲームスタート, ポーズ スタートボタン (Xbox360コントローラー) or [F1] キー o Back to title, Exit game バックボタン (Xbox360コントローラー) or [ESC] キー o 視点変更 右スティック (Xbox360コントローラー) - ハイパーモード ボールを破壊すると黄色のアイテムが出現します。 集めたアイテムの数は画面右下に表示されます (最大100)。 左旋回、右旋回ボタン/キー同時押しっぱなしでアイテムを消費してハイパーモードに入ります。 ハイパーモードでは以下の特典があります。 . 集めたアイテム数に応じて得点に倍率がかかります (最大999)。 . ボール破壊時に敵弾がアイテムに変化します。 . ショットがボールに当たったときにアイテムが出現します。 倍率は時間とともに減少します。 倍率が0になるとハイパーモードは終了します。 * コメント コメント、ご意見、ご感想などは cs8k-cyu@asahi-net.or.jp まで。 * ウェブページ http://www.asahi-net.or.jp/~cs8k-cyu/xna/mm.html * 謝辞 Mazer MayhemはXNAで記述されています。 XNA.com http://www.xna.com PhysicsActor.csはActionscript Physics Engineに基づいています。 APE - Actionscript Physics Engine http://www.cove.org/ape/ * History 2009 6/13 ver. 0.14 Fixed the bug increasing the multiplier abnormally after the player respawns. 2008 6/ 1 ver. 0.13 The field size became smaller. Adjusted the collision size of the player. Messages were written in the safe area. Fixed the bug failing to record the ranking data on Xbox360. Removed GamerServicesComponent from the Windows version. 2008 2/23 ver. 0.12 Fixed crash bug in countries where commas are used as decimal separators. (This problem was found by Daniel Widegren. Thank you) 2008 1/26 ver. 0.11 Collision detection improved. Added changing viewpoint feature. Added chained type enemy. 2008 1/19 ver. 0.1 First released version. * 既知の問題 - リプレイが不正確です。 * ライセンス Mazer Mayhemは修正BSDライセンスでライセンスされます。 License ------- Copyright 2008, Kenta Cho. All rights reserved. Redistribution and use in source and binary forms, with or without modification, are permitted provided that the following conditions are met: 1. Redistributions of source code must retain the above copyright notice, this list of conditions and the following disclaimer. 2. Redistributions in binary form must reproduce the above copyright notice, this list of conditions and the following disclaimer in the documentation and/or other materials provided with the distribution. THIS SOFTWARE IS PROVIDED ``AS IS'' AND ANY EXPRESS OR IMPLIED WARRANTIES, INCLUDING, BUT NOT LIMITED TO, THE IMPLIED WARRANTIES OF MERCHANTABILITY AND FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE ARE DISCLAIMED. IN NO EVENT SHALL THE REGENTS OR CONTRIBUTORS BE LIABLE FOR ANY DIRECT, INDIRECT, INCIDENTAL, SPECIAL, EXEMPLARY, OR CONSEQUENTIAL DAMAGES (INCLUDING, BUT NOT LIMITED TO, PROCUREMENT OF SUBSTITUTE GOODS OR SERVICES; LOSS OF USE, DATA, OR PROFITS; OR BUSINESS INTERRUPTION) HOWEVER CAUSED AND ON ANY THEORY OF LIABILITY, WHETHER IN CONTRACT, STRICT LIABILITY, OR TORT (INCLUDING NEGLIGENCE OR OTHERWISE) ARISING IN ANY WAY OUT OF THE USE OF THIS SOFTWARE, EVEN IF ADVISED OF THE POSSIBILITY OF SUCH DAMAGE.