| HOME | MAKING | OBJECT | SF&CREATURE | CAR MODEL | ILLUST | MAIL |
MAKING MODEL OF THIS WEEK

Collected materials about U.S.S. ENTERPRISE
"U.S.S. ENTERPRISE" MATCHBOX VERSION
Collected materials part3

「ご無沙汰しちゃいました...(その3)」

こんばんは。今回は「専用デカール」の紹介なのです。なんと、これもこのサイズのキット用の専用デカールなのです。こんなものもあったんです....。

本体に付属しているデカールよりも細かい文字とマーキングがあり、貼る箇所についても細かな指示が付いた説明書があります。このデカールは、はたして「水に漬けてもちゃんと貼れるか?」という疑問がありますが、最悪これをベース(下絵)にして新規にデカールを作ってもいいかなとも思ってます。

3週続きましたが、これらのパーツ集めと同時に本体組みのチェックをちまちましてます。この本体、ホントでかいんです...。

 組んでみると分かるのですが、接着部の接合面が非常に少ないので、たぶんこのままの接着では強度不足を起こしそうです。方法はまだ考え中です。それとこのキット、すでに書いておりますが、電飾がすでに仕込まれています。それリード線をつないで状況を確認したりしてます。現状は電球と豆球なんですが、これではやっぱ光量不足かなと思ってます。詳しくは次回に....。 (2005.08.21)


Good evening. This time is about decals about "U.S.S. ENTERPRISE". This parts is about this scale "U.S.S. ENTERPRISE", too.

There is many parts about "U.S.S. ENTERPRISE", there is many parts than BANDAI version. This decale is very old , so It is worried about whether it can use. I explained about many parts for three weeks , and same time , I checked body constructin, too. This model is very big.

I had constructed for test , I think this model is Lack of strength . Perhaps Reinforcement is necessary. I am still thinking. And this kit is alredy light parts was in it. I will test light parts next week. To be continued....... (2005.08.21)


home
close window