| HOME | MAKING | OBJECT | SF&CREATURE | CAR MODEL | ILLUST | MAIL |
MAKING MODEL OF THIS WEEK

Collected materials about U.S.S. ENTERPRISE
"U.S.S. ENTERPRISE" MATCHBOX VERSION
Collected materials part2

「ご無沙汰しちゃいました...(その2)」

こんばんは。前回に続いて今回も「エッチングパーツ」の紹介なのです。なんと、これもこのサイズのキット用の専用エッチングパーツなのです。あったんです....こんなものが....。

こちらは「DOCKING PORTS」と書かれています。船と船のドッキング用の入口のパーツですね。映画のSTAR TREKのボイジャーのシーンでバルカンシャトルとドッキングするシーンで確か使っていたかと...。(バルカンシャトルのプラモも作ってます。詳しくはこちら

この「エッチングパーツ」には1/529 Scaleと書かれているんですが、このキットってこんなスケールだったんですね。模型の箱にはスケールが書かれていないんで、何とも不思議な気もします。でも、なんという中途半端なスケールなんでしょう...(汗....)

 こちらもYahhooのオークションで見つけて購入しました。すでにバンダイからエンタープライズシリーズもかなり出たあとだったんで、今さらこんなの買うのは私だけだろ....って思ってたんですが、やっぱりばんばん入札が入りました。これにもすごく驚きました。きっと私と同じコト考えている人いるんでしょうね(笑)。ではまた。週1更新目指します。 (2005.05.15)

このエッチングパーツを売っているサイトを見つけました。
アドレスはこちら.....。
あったんでこんなお店...。(2005.09.18)



Good evening. This time is about etching parts too. This parts is about this scale "U.S.S. ENTERPRISE", too.

This is "Docking Ports" about "U.S.S. ENTERPRISE". It appers in the movie STAR TREK many times , so I will use this in the kit. I like the Scene that Shuttlpod reached "U.S.S. ENTERPRISE" form Vulcan SHUTTLE in the first movie "STAR TREK voyger" .

I bought this parts at Yahoo Auctions. This kit is already sold out , so I think that nobady bid, but many bids came in. I was surprised. There is many fun? now in Japan. To be continued....... (2005.08.08)


home
close window