| HOME | MAKING | OBJECT | SF&CREATURE | CAR MODEL | ILLUST | MAIL |
MAKING MODEL OF THIS WEEK

Collected materials about U.S.S. ENTERPRISE
"U.S.S. ENTERPRISE" MATCHBOX VERSION
Collected materials part2

「ご無沙汰しちゃいました...」

こんばんは。前回の更新が2003年の7月だから、なななな...なんと、2年も経ってました(汗....)。本人はそんな印象全くなかったんですが、まあ一言で言うと忙しかったんです...。ず〜っと仕事してました。夏休みも冬休みも年末年始もほとんどなく、ほとんど代休も取らずに....(ホントの話です...。)と、言っても生活状態もあまり変わらないので、そろそろってことで、再び息を吹き返しました。

休眠期間中は何もしてなくもなくって、せっせと資料を集めてました。メーキング関係の本はさらに増えて、そのほかにもまあいろいろ集めてました。

写真は本体のアズテックパターンをエアブラシでかける時に使う「エッチングパーツ」なのです。なんと、このサイズのキット用の専用エッチングパーツなのです。あったんですよ....。こんなものが。

 このキットはもうすでに「絶版」なんですが、Yahhooのオークションで見つけて購入しました。こんなんの誰も買わんやろ...って思ってたんですが、ばんばん入札が入って、すごお〜く高価についてしまいました。でも出品者さんに聞いたら、定価もめっちゃ高くてホント2度驚きました。これを使うと本体の塗装はかなり確実に本物に近づきます。当初は自分でこのパーツを作るしかないな...と思っていたんで、うれしい道具です。でもこれ完成したら用済みなんですよね....(笑)。ではまた。週1更新目指します。 (2005.08.08)


Good evening. Long time has passed since last updated. It is two years. Sorry , I was very bussy , so I can not continue update. Now I am going to update this page once a week.

I was reserching many materials for two years.I collected making book about "STAR TREK" and many more.

And now Please see this photo. This is Etching parts about this scale "U.S.S. ENTERPRISE". This parts uses for painting this model to make a shadow. There is such a strange parts , but this is useful for me.

This kit is already sold out , but this parts is selled at Yahoo Auctions. I think that nobady buys this , but many bids came in. So It became the expensive amount of money. But I am happy to get this. Using it I will make precise model. To be continued....... (2005.08.08)


home
close window