| HOME | MAKING | OBJECT | SF&CREATURE | CAR MODEL | ILLUST | MAIL |
MAKING MODEL OF THIS WEEK
Coffe Brake Please.....
Now Polishing light lens.
"THE MACH" CLUB-M version 1/24 Scale Kit.


「ちょっとひと息...」

こんばんは。ちまちま残りのパーツを進めてます。今回はヒートプレスで抜いたライトミラーと、風防ガラスを切り抜いて磨いてます。あと、残りのメタルパーツの表面を磨いています。写真はちょいと一息ついたときに並べてパチリとやりました。

ライトミラーと、風防ガラスは最初はハサミでおおまかに切り抜いて、あとはカッターで少しずつ切り抜き、最後に400番の耐水ペーパーでエッジを整えます。ガレージキットの場合、接着面に関する「遊び」というか、部分がないので、磨きながら接着方法も同時に考えます。

残りのメタルパーツもちまちま磨いてます。で、本体との合いのチェックをしてます。バックミラーの取り付けは本体に穴を開けなきゃなんですが、ドリル刃が折れちゃって、ちょっと二の足踏んでます。本体はもう完成なんですが、最後にもう1回クリヤーがけしようかなと思ってます。ほんじゃまた。(2002.4.7)


Now polishing light lens and front window. These parts are made from "heat press", so cut down from press sheet , And polish and polish the edge using water paper No.400. And polish other metal parts. Body parts are polished clear, but I am going to spray clear one more times. To be continued.......


home
close window