| HOME | MAKING | OBJECT | SF&CREATURE | CAR MODEL | ILLUST | MAIL |
MAKING MODEL OF THIS WEEK
Constructed assembling parts.....
preparering various parts, tire wheel, seat belt, and metal parts.
"THE MACH" CLUB-M version 1/24 Scale Kit.


「ツメ(1)」

気がつけば2ヶ月もの冬眠.....。いや、寝てた訳ではないんですけどね......。仕事がちょっと立て込んでしまって、なかなか手がつけられませんでした。気持ちに余裕が無い状態で手を出すと失敗することが多いので、ここは無理せず再開の機会を伺ってました。

年明けから、模型づくりを再開しました。本体はクリヤーがけの後にゆっくり表面を磨いています。あと、残りの時間に残りのパーツを詰めています。

シートベルトは定番のモデラーズのシートベルトを追加してます。ブレーキディスクはオリジナルのメタルパーツがあまりにもいびつなんで、WAVEのエッチングパーツを流用することにしました。あと、残りのメタルパーツの確認をしました。ハンドルとかミラー、マフラーとかあるんですが、どれも抜けが悪くて段差が激しいので、丁寧に耐水ペーパーで磨きました。で、どうにもならない部分は溶きパテで修正してます。来週はもうちょい進んでいると思います。ほんじゃ本年もよろしゅーに。(2002.1.14)


It is long time since last updated. There is no time to making kit , because my job was very hard. But now , from new year , I am going to making this model again.
Seat belt was not included this kit, so I took prepared seat belt from other. And break disk is not good condition, so I took other parts , too. And polished other metal parts. See next week! To be continued.......


home
close window